Detta med reflexer...

Detta med reflexer. Det pratas väll mycket om det just nu när det "slått över" med mörkret. Man säger att ta alltid på reflexer för man vet aldrig vad som kan hända! Det är ju sant. Men så för nån vecka sen fick jag bara en tanke om det. Det var ju ett inlägg om det för ett tag sen! Här är det!

För det mesta så tar jag på hästen minst benreflexer. För att det är alltid bra med något. Men denna gången hade Ada massa reflexer. Men jag hade desto mindre.. Så när jag red så kom jag på en tanke som jag faktiskt tycker var rätt så smart!

Som det stog i inlägget förrut så hade ju hästen benreflexer. Självklart, det är väll bra att hästen hade det så den blev upptäckt. Men ramlar vi av, vilket vi inte kan kontrollera över i många tillfällen, så är ju vi rätt körda! Dvs. om vi inte har reflexer! Så det hjälper ju inte om bara hästen har reflexer! Vi behöver också en livlina. Vilket i detta fall är reflexer!

Sen kom jag på att jag hade ju en pannlampa. Det är bra för då kan jag ju lysa så alla ser mig om jag ramlar av. Men tänk om den skadas i landningen och inte fungerar? Då är det inte mycket hjälp. Då är ju en simpel reflexväst en lätt livlina.

Är det en bra tanke eller är jag heelt ute och cyklar?

/Matilda



Kommentera :D!
Postat av: Tävlingsryttarnaa

Klart vi ryttare ska ha reflexer! Ska jag rida ut eller liknande tar jag på mig själv först och främst, vet inte varför, haha!

2011-11-19 @ 18:33:38
: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0