VÄRT ATT TÄNKA PÅ!

(Mail från en läsare)

Tja! Såg ert inlägg om reflexer och tyckte det kunde vara bra och nyttigt att skriva denna "tur i oturen" olyckan som hände mig förra året.

Jag skulle ut och rida en runda på min häst, jag visste att det inte skulle bli mörkt på cirka 1 timme och jag skulle bara ta en halvtimmes runda så jag tyckte inte jag behövde reflexer, MEN jag var jag smart och tog på såna reflexband på min hästs ben. Sen red jag ut och allt var bra. Men på hemvägen blir min häst rädd och sliter sig, jag flyger av och jag ser min häst springa iväg i panik. Jag ringer hem och min mamma kommer och hämtar mig, vi kör ut med bilen och letar efter min häst. Efter en halvtimmes letande är det kolsvart ute, och vi hade inte hittat min häst. Då ringer en granne och sa att dom hade sett min häst stå vid kanten av ett fält, och vet ni hur han såg min häst? Jo tack vare reflexerna på benen. Fett värt att tänka på!

Lägg gärna ut detta på bloggen, tycker det är ett bra sätt att förstå att man måste tänka lite längre... Och att reflexer är grymt viktigt!

Tagen från Ponnysaning!


Tänk vad som hade kunnat hända om hästen inte hade reflexer på sig!

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0