Min Helg

Hej! Jag har varit i skåne. Åkte på förmiddagen (fredag) och kom hem sent igår för jag skulle ha kvällsfodring! Och idag så hade jag morgon fodring, Utsläpp och lunch i stallet. Så då kan ni anske förstå att jag inte hunnt klicka mig här?

Igår så kom jag upp till stallet klockan 6 för att kvällsfodra klockan 9. Bra, då hade jag ju 3 timmar på mig att fixa allt för Ada! Så när jag mockat och gjort maten så bestämde jag mig för att tömköra! Sagt och gort så vart jag i manegen och tämkörde i en timme. Eller ja.. Hon rörde på sig i en timme. Är så bra att tömköra för det kan man nästan aldrig göra för länge! Kan bara säga massa fördelar med det. Jag får ju träning också ;)

I början så fick jag tanken att sluta för det kändes verkligen inte bra! Men det gick tillslut gick detta med! Hon blev väldigt fin i slutet! Fick in en galopp i bägge varven! Avslappnat med halsen och huvudet i rätt läge! Så det blev ju rätt så lyckat ändå!

Tänkte filma henne lite men eftersom hon lätt stressade upp sig denna dag så ville jag inte lämna henne utan stöd. Så det får bli nästa gång allt känns riktigt bra från början!

To be continued (med idag)

/Matilda

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0