Springa

Igår så kunde jag inte följa med min syster till gymmet för hon skulle på a, gymmet. Jag får bara vara med på gympapassen och sånt med henne för massa regler och sk*t! Så vi, tror jag sagt det innan, måste gå en kurs om vi vill gå på gymmet tillsammans. Får se hur det blir med det.

Så jag fick springa istället. Och dum som jag är ville jag ge Ludde en chans till. Men det skulle jag ALDRIG gjort! Han är värdelös på att springa! Han är bra på att powerwalka men när det kommer till springning så strejkar han genom att lägga sig ner om man springer bakom honom mm. Så mamma var snäll och skjutsa mig till Gunnebo så sprang jag ljusslingan där.

SNACKA om att det var skönt att springa där! Sega backar som F*N men det är det osm gör det skönt. Att ta i i uppförsbackar och "ta emot" eller släppa i neförbackar. Det skönaste var när det kom en STOR rotvälta.
(Jag är mörkrädd och der var mörkt. Visst, en ljusslinga men det hjälper bara lite för mig..)

Jag blev så JÄ*LA rädd för den. Jag tror alltid att det ska hoppa upp något ur rotvältan. Typ ett monster.. JA! Jag vet. Jag läste för mycket sagor när jag var lite mindre! Så jag bara släppte nerför backen och lät det bara rulla på. Jag som redan har långa steg för jag har långa ben fick typ 4(!) meter långa steg! Det var jätteskönt att länga på stegen så!

Funderar faktiskt på att börja med löpning efter att Ada åkt. Alltså på allvar. Men samtidigt inte (såklart) sluta med ridningen!

Aja nu får jag gå! Får nog också fundera på när jag ska till stallet idag. Hehe.

Ludde sträcker ut :)

 

/Matilda

 


Kommentera :D!
Postat av: HANNA

dagens blogg är avslutad! kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.se/2012/january/dagens-blogg-111.html#comment

2012-01-11 @ 21:43:46
: http://hannalovisasol.se
Postat av: HANNA

dagens blogg är avslutad! kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.se/2012/january/dagens-blogg-111.html#comment

2012-01-11 @ 21:56:21
: http://hannalovisasol.se

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0