Jogging

Igår kväll när jag kom hem från Anna så fick jag så himla ont i halsen! När jag vaknade imorse så hade jag fortfarande ont i halsen! Men som jag alltid gör när jag har ont i halsen eller när jag bara är förkyld så drack jag Te. Och sen efter en stund var, som i ett sagor, borta! Hur skönt är inte det?!

Så iallafall så har jag legat på soffan hela dagen då men så nu på eftermiddagen så blev jag så himla rastlös! Så då sprang jag ut och joggade innan det var försent i skogen! Kom för en stund sen in och solen gick ner direkt efter ungefär. Timeat!

En miss jag gjorde var att ta med mig Ludde. Han är SÄMST på att jogga! Hade kopplet runt armen. Ni vet öglan som är på korta koppel. Den öglan var runt armen och jag kände ett ständigt tryck på armen. För Ludde ville inte springa! Så gjorde jag ett litet ryck för att säga till Ludde att han får tusan springa nu! Då lättade trycket! Snacka om att man blev glad! Sen vände jag mig om för att kolla på Ludde. Men då såg jag bara ett koppel och halsband..

Jag ba: VA TUSAN TOG HUNDEN VÄGEN?!

Men sen när jag kollar lite längre bort så trippar Ludde där långsamt men säkert efter och ser jätte nöjd ut. Även om han var lite fundersam om vad som hänt.

Så Ludde tar jag inte med mig ut när jag ska jogga om han inte lär sig hur man springer!

Så det var min dag. Från att han ont i halsen. Till att vara hur frisk som helst och jogga! Men inget stall. Både glad och ledsen gubbe till det. Skönt att få vara lite hästledig speciellt i stormen som är nu! Men samtidigt är man ju van att se hästar nästan varje dag så jag saknar finisarna!

Kolla vilken hårboll man hade i somras. Lite för mycket isbjörnvarning…


/Matilda

Kommentera :D!
Postat av: kajsa

Söt hund :)

Min hund är likadan, ska stanna hela tiden o lukta på saker när man är ute o joggar!

2012-01-05 @ 18:34:38
: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0