Grönt Kort

Iår fyller jag ju fjorton. Då måste jag ta grönt kort. Eller ja, måste och måste.. Om jag vill tävla. Och det vill jag ju ioförsig inte det heller. Hmm. Nu blev det jobbigt! Men jag tänker att det iallafall är bra att ha. För finns det inte fler tillfällen än tävling man ska ha grönt kort eller är jag som vanligt ute på villovägar?

MEN jag tänker ta grönt kort. Men det jobbiga är att om man ska ta det när man är under 18 så ska man gå på massa kurser! Men hela livet består ju av massa STORA eller små kurser. Så det är väll bara att stå ut!

Jag har tänkt att jag skulle ta det på Råda ridklubb. För det är liksom nära och är det så att ingen kan köra så kan man ta bussen eller cykla. Låter väll bra? Så nu håller jag stenkoll på deras sida!

 

En tanke jag fick nu. Tänk hur mycket ett litet kort som är grönt och inte betyder så mycket i världen kan styra ens liv så mycket i ridning. Och i andra sporter också faktiskt. Tänk om man själv var lika mäktig som ett grönt kort!

WOW.


 

/Matilda

 


Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0