Frisör :)

Hej :)
Idag efter att jag kom hem från konfermations gudstjänsten så slappada jag bara :) Nice med tanke på att imorgon måsta man förbereda sig inför skola och allt vad det heter :) Ska bli sjukt tråkigt att börja i skolan igen och man önskar nästan att man hade gått ut hela gymnasiet ! Fast ska ju bli super att träffa alla vänner :D Efter att mamma och pappa hade åkt till gymmet så skulle jag börja klippa Zack :) Efter han har tävlat nu så tyckte vi att han kunde få en lite kortare och vardaglig klippning så jag gav mig på den utmaningen :) Första gången jag klippte honom själv på "riktigt" och blev super nöjd :) Klippte mest på benen och kroppen. Inte så mycket på huvudet då det redan var rätt kort. Er som inte har Lagotto eller inte vet hur dom ska se ut kan tycka att huvudet ser ut som en nickedocka med allt hår på men jag kan säga att om man har det kort ser det änu skevare ut och tar så himmla långt tid för det  att växa ut så det gör man typ aldrig. Men om man skulle göra det ser det bara ut som "hej kom och hjälp mig" om ni fattar vad jag menar.
Använde mig av :
* Karda
*Tovskär
*Klotång
* Frisör sax
* Klippbord som ni ser nedan
I örnet på klippbordet ( de högra översta hörnet) ser ni en liten metall sak, detta kallas galge i hund världen och används som en koppelhållare så att "ngn" kan hålla i hunden medans man klipper så att den inte ska hoppa av bordet. Det kan se ut som detta skulle skada hunden men det är mer som att ha ett halsband runt halsen när man är ute och går och att någon håller i kopplet. Detta är nästan samma sak fast det är en "stålarm" som håller i kopplet och att hunden står stilla på bordet och klipps. Så det är mer än säkerhetspryl än en farlig sak.
Exempel på galge^
Före:

Ser lite halft deprimerad ut med den långa pälsen x)

Mitt i proccessen:

Kan ni se vilken sida som är gjord ( eller a typ) och vilken som är ogjord?
Den neråt(vänster) är "färdig"  och den andra har jag inte äns pillat med ;)


Lite dålig bild med ljuset i bakgrunden men ändå :) lev nöjd för att vara första gången :)

/ Anna

Kommentera :D!
Postat av: Nelly

Haha trodde du skulle klippa hästen med sax xD

Söt hund :;)

2012-01-09 @ 10:39:44
: http://njidon.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0