Fortsättning - Söndag

Idag var jag i stallet lite efter 7. Morgonfodring. Är det bara jag som älskar att vara i stallet så tidigt? Skulle kunna vara i stallet när som helst! Väck mig klockan 2 och säg att jag måste vara i stallet så fort som möjligt. Jag gör det!

Aja. Jag var uppe klockan sju och skulle som sagt ha morgonfodring, utsläppet och lunch. Lunchen är 12. Så Jag har ju en hel del tid på mig att bli klar med allt. Men seg som jag är så han jag bara rida och mocka innan ridning.

Ridningen gick skit bra, i slutet. I början var det rodeo i paddocken. Paddocken är inte i sitt bästa skick på vintern men på vissa ställen går det att rida. Underlaget var lite hårt. Se lite! men jag skrittade ju bara så det gick. Men i början var det som sagt rodeo i paddocken! För Ada vill inte lägga vikten på bakbenen Speciellt inte vänster om jag inte har helt fel. ( Jag är trött så mitt minne är inte dte bästa just nu). Så när man tar vänsterskänkel så kommer antingen ett stort sparkbakut, ett bocksårprång eller en stegring. Hon gör allt för att inte lyssna på den.

Men man sitter sin gjuten i sadeln så man blir ju inte direkt rädd när det händer. Så jag fortsatte. Jobbade på att hon skulle suga tag och ta ett ordenltligt stöd när jag skänklar.

Och hon blev SKITFIN i slutet! Så då travade jag lite bara för att kolla om det går i traven också. Och det gjorde det! Så jag blev så glad att vi skrittade ut. Iallafall jag ville det. Men Ada hade hagen i tankarna så det blev lite diskutioner men sen så gick hon fint där jag ville. Jag kände ibland att hon var på väg att vända men då sa skänkla jag och så gick hon.

Är man nöjd över dagen/Passet? JA!

/Matilda

Tror Ada var ganska nöjd hon med!



Kommer ett gämförande av Ada snart!

Kommentera :D!
Postat av: Emelie

Sv: Tack snälla! :) Super söt ponny du har!

2012-01-08 @ 18:18:01
: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Anonym

dagens blogg är avslutad! kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.se/2012/january/dagens-blogg-81.html

2012-01-08 @ 19:51:32
Postat av: Jonna ♥ tanneryttarna

sv: Tack tack :) tyvär så har jag inte bloglovin.

2012-01-08 @ 20:06:59
: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0