Ponnytiden?

Lite roligt det där! Att när jag läser vissa bloggar och det står om duktiga ponnyryttare på tävlingsplatser så ser jag bara massa bokstäver.. När det står namn och deras hästar så är det första gången jag ser dom! Märker då att jag verkligen inte har haft en ponnytid! Jag började rida häst direkt efter Shettis! Och jag hatar att tävla för jag kan inte tänka klart då! Då blir man ju ännu mer off! Många säger ju att "Ta vara på ponnytiden!". Jag har aldrig haft en ponnytid. Jag är bara glad att jag har fått rida dom hästarna jag har fått tillåtelse till! Vilka fina hästar! Jag är bara så tacksam! Det är inte så många som fått den chansen! Eller fått vara med dom männsiskorna som jag har mött!

Ibland ser jag inte hur "bortskämd" jag är. Jag har bara gått igenom det utan att tänka så mycket på det. Det har mest varit "det gamla vanliga". Inte mer speciellt mer än att gå till skolan, bara att det har varit roligare än skolan! Jag har fått mata in mer information än vad jag kunnat drömma om! Och det har fått mig att inse hur mycket jag gillar hästar och vad jag vill.

Det jag vill med hästar är att komma långt i dressyren. Jag vill kunna utföra rörelser som är med på hög nivå! Jag vill lära känna hästens all information. Hur den ragerar i olika situationer. Och det sköna är att jag känner själv att jag kan om jag vill!

Jag vill inte som många andra tävla. Jag vill bara vara snäll mot hästen! Jag blir bara så sur på folk som inte förstår att tävla är inte det viktigaste! Det viktigaste är att vara snäll mot hästen och speciellt ha drömmar! Jag har höga mål på mig själv och jag skiter i allt vad tävling heter jag vill bara uppnå mitt egna mål! Att bli skitbra!

Detta är vad jag har för mål i hästvärlden!

Kram Matilda!

Kommentera :D!
Postat av: marie

vad härligt att du inser vad du fått, alla får inte sådana chanser som du fått. det är bra att du har mål.... Bra!!!

2011-10-21 @ 12:34:23

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0