Hur ska ett shabrak ligga på hästen?

Det finns ju många torier om hur allt ska sitta på hästen. Jag menar Sadeln ska ju passa. Tränset ska också passa.Benskydd ska passa! Allt ska passa! Men hur ska det sitta när det passar? Det är en sak som jag tror många inte tänker på! Och det är shabrak!
Shabrak måste också vara sköna och sitta bra för hästen! Annars kan den ju få skav av det.
Min teori om hur shabrak ska sitta är att det ska vara uppsytt! Det ska inte ligga på och tryka på hästen nånstans.

Vi tar ett detta whitakershabrak som ett exempel!
Det är ju inte uppsytt någonstans. Ligger det då bra på Hästen?
Ligger det på manken och trycker?
Vi vill ju inte att en "löjlig" grej som ett shabrak ska förstöra!
Vi vill ju inte att hästen ska få skav av just shabraket! Eller?



Det vill iallafall inte jag!
Så jag tänker en extra gång innan jag ska köpa shabrak!


Så tar vi ett Schockemöhle shabrak som ett exempel på ett bra uppsytt shabrak!
Det kommer antagligen inte ligga och trycka någonstans på hästen.Det är så jag tycker ett shabrak ska se ut!

Så det var mina tankar om hur ett shabrak ska ligga på hästen! Nu får ni tycka och tänka!

//Matilda

PS. Jag skrev ju ett inlägg om Schockemöhle för någon dag sen. Jag kom på nu efteråt en sak. Jag tror att det är "populärt" för att det är bra kvalité på det!




Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0