Spegeldejt?

Idag ringde klockan 6 på morronen.. Upp, göra sig iårning och sen till stallet! Var i stallet kvart i 8.. Åkte hemifrån 20 i 7, västtrafik är inte det bästa... Aja, väl där uppe så gick jag ner och gav Ada ett äple och sen gjorde jag påsar och vatten! Sedan gick jag med Ada eftersom hon skulle löshoppas och hade inte ens kommit ut ur hagen. Det var en mysig walk vi gjorde! Det är så mysigt att gå ut och gå med hästar! Hmm.. asså när dom behöver det! Haha!

Sen gick vi tillbaka till stallet och då hade Maria kommit, Mathias också för den delen! Så då stog hon lös på gårdsplan medans vi tog på henne benskydd och sina "ridboots". Hon lär sig så fort! Sen så gick vi till manegen. Där släppte vi henne och så började jag springa för att leka med henne.. Jadå! Hon ville leka! Hon sprang som en galning!

Medans vi plokade fram så tränade jag lite på inkalning vilket hon var skitduktig på! Sen började vi! Första gången fattade hon ju självklart inte att hon skulle gå in mellan stöden och hoppa.. Men hon har ju allrig gjort det innan.. Och om hon gjort det så var det väldigt längesen! Men andra gången så stog vi nästan bara för hon tyckte det var jättekul! Så hon skötte sig jättebra!

Det som också är bra med henne är att hon inte alltid vill ha godis när hon har varit duktig! Hon nöjer sig gott och väll med "BRA" från oss! Det är skönt! Då slipper hon bli tjock igen!


Hon var så sööööt! Hon hade några dejter med sig själv i spegeln...


Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0