Dagen

Idag var vi en grupp på 5 stycken som red till stora travbanan. Det är inte ofta man är så många! Det var jättekul, förutom att jag red på en tickande bomb.. Zabin. Han betedde sig som en galen hopphäst som har nervena på utsidan! Det var inte kul för det gick på en millisekund så hade jag tappat kontrollen..

Och Zabin har varit skadad.. Han har varit halt i några dagar förra veckan. Så jag kunde inte släppa honom heller. Så det förvärrade bara saken!

Så skulle jag pröva att galoppera utan att tappa kontrollen. Men då så satte han sig på bakbenen, gjorde värdens skutt och sen så bar det av.. Så där tappade jag kontrollen i ungefär 2 sekunder.. Men jag fick snabbt tillbaka honom. Då trippade han på tvären och studsade med frambenen.

Jag är rätt så fachinerad att jag satt kvar! Eftersom jag red barbacka. Men kom iallafall tillbaka välbehållen och vid liv. Haha! Men så är det att rida en Zabin som inte raceat på länge!

Sen så när vi kom tillbaka så började Maria klippa Eddie. Framför Zabin.. Zabin stog på helspänn. För klippmaskinen kunde ju komma till honom! Då måste man ju vara på sin vakt!

Och Ada fick stå idag. Men imon ska hon gå! Tror det blir bommar av nåt slag. T.ex studs utan ryttare på ryggen så klart!


Zabin på en snabb bild på väg ut till hagen!


Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0