Dagen

Idag var jag ute med Maria och Fia. Vi skrittade först till härsjödam och sen så fortsatte jag och Maria till galoppbackarna.

Jag är så glad för jag fick en högergalopp på Ada. Som hon höll i 100 m ungefär! Hon är så duktig!

Jag gjorde även en lite "krydda" på detta ridpass. Jag red barbacka på henne. Kanske inte en stor deal för er. Borde kanske inte vara det för mig heller igentligen.. Men det är första gången jag rider barbacka på just Ada!

Ada är ju, som ni nog förstått, rätt så överviktig.. Och då har hon inte kunnat använda bakbenen på rätt sätt riktigt. Så nu har hon ju blivit behandlad av Fia 2 gånger så det är bättre nu. Men för att få bra muskler i dom så sa Fia att vi skulle backa henne i uppförsbacke!

Alltså att när vi leder henne. Ställer henne nedanför en backe och backar upp henne. Det skulle tydligen vara väldigt bra för benen och det kan jag förstå.. Det borde nog vara rätt jobbigt! Så det ska jag göra imon! Blandannat, sen vet jag inte vad hon ska göra mer. Får höra med Maria!


Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0