Wihu!

"Är så glad att det blev som det blev nu i slutändan för Maria.. (ta det inte för seriöst Maria!) För jag fick träffa världens snällaste häst! Får en bra erfarenhet och en tid som jag kommer ha nytta av i hela mitt liv."

Idag var det ett ca 35/40 minuters ridpass i manegen, skritt och trav! Vissa steg var riktigt snygga och fina! JAG är iallafall jättenöjd över passet!

Vi fortsatt med att vända, vända, vända OCH vända! Så hon tillslut blev helt snurrig.. Haha ne, men det visade ju iallafall resultat! Vi gjorde ormen väldigt mycket i början och sen i vissa tillfällen mitt i passet. Framdelsvänding för att sära lite på benen/mjuka upp kroppen lite och fick tom några steg undanför höger! Vänster var väldigt jobbig!

Och trava gjorde vi inte såå mycket eftersom hon gärna vill lägga sig på boggarn! Då får man ta några steg i taget. T.ex. skritt, ca 3-6 travsteg och SÅ FORT hon lägger sig på bogarna ska man sakta av igen! Annars, om det går för långt, så kan det leda till kotledsinfammation! Det vill man inte ha. (Ett bra tips från Maria)

Gjorde mycket saker hela tiden för att aktivera allt hela tiden, samtidigt som jag bytte ofta så hon inte skulle tycka det var jättejobbigt/tråkigt!

Och så fick jag lite tid över när jag väntade på maria innan vi red. Vi skulle rida tillsammans. Så då tog jag Zlatans (världens sötaste shettis) ljusbåa linder! Jag är inte så bra på att linda ben. Det blir ofta så tjokt överallt. Därför gillar jag minilindor! Hon var jättesöt i det iallafall! Gjorde det lite också för att se vad hon gör när hon får saker på benen!







Sen så när vi kom hem igen så skulle vi klippa henne igen. Vad jag menar med "vi" så menar jag Maria! Men det tänkte inte maria! hon tycker jag ska lära mig det så jag fick klippa Ada idag! (Med lite *HOSTmycketHOST* hjälp av maria) Var faktiskt kul! Ada är världens snällaste häst att lära sig klippa på! Hon bara står! Hon rör inte EN ÄNDA FENA! Jag överdriver inte! Maskinen bara matade fram som ett tåg! Så nu kan man klippa häst också! Alltid bra!

Före


Efter


//Matilda

Kommentera :D!
Postat av: elin

fin blogg, allt bra med dig ? :)

2011-11-13 @ 23:28:22
: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0