Trött

Igår var jag verkligen trött! Somnade kl 10 på soffan efter att ha pratat med min syster på skype. (Hon är i spanien/värmen)

Kom till stallet vid halv 5 igår. Då var det skymning och månen var redan uppe. Månen var sjukt cool igår! Den var stor och RUND! Och den lös upp så det blev skuggor i mörkret! Ville ta en blid på det men min mobil hade slut på batteri. Så det blev två dåliga bilder som inte visar hur cool den var.

Aja, jag red Ada så klart och det blev ett liiite hårdare pass än vanligt! Red först ut i 20 minuter ungefär och sen 5 minuter i paddocken. Red i paddocken mest bara för att känna av hur hon går i galopen nu. Och ett tag var hon väldigt liksidig! (Hon är lite ojämn.. men det är inte mitt och Marias fel!) Men iallafall! Hon har forfarande svårt för högergaloppen. Men vänster är ju det hon fattar hela tiden så eftersom hon är starkast i den galoppen så prövade jag att ta ett varv på volten! Hon klarade det UTAN att jag behövde dra runt henne! Visade vägen och lite skänklar behödes bara!

Ute i skogen tränade jag på skritt halt, halt skritt. och så skulle hon inte gå utan att jag sa det med skänklarna! Ibland var det trav istället för skritt. Men hon var jätt duktig! Och i paddocken, även idag, så vad det att hon ska svänga när JAG säger till!

Tror faktiskt jag får börja tämja lite på gränsera nu gällande högeraloppen. Hon måste ju bli bättre i den! Så idag ska hon ut i skogen och så ska hon galoppera iallafall lika mycket i höger som i vänster!

//Matilda

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0