Mot alla odds!

Som rubriken säger så var det mot alla odds jag gick ner till manegen med Ada! Fast för att inte göra det seriöst så blev det barbacka!

Jag blev förvånad hur mycket man kunde påverka hästen barbacka! Jag har ju aldrig behövt sitta åt ett håll innan när jag ridit på nån annan häst barbacka men Ada så behöver man det. Så jag satt på vänster när vi skulle svänga vänster! För när man har sadel så ställer man sig ju bara i en stibygel men det kan man ju inte göra utan sadel direkt, för man har ju inga stigläder då! Så det var en skit kul att märka det, och vilken skillnad det var när man kommit på det! Det är nu nästan lättare att rida barbacka och påverka hästen för mig!

Kännde också en framgång genom att jag kunde galoppera i manegen barbacka! Det kunde man verkligen inte när hon kom! Då blev jag jätteglad! Och där var det också så att det var lättare att fatta hägergaloppen när man red barbacka! Mycket förvåning var det igår! Tur att det då var positivt allt!!

Det ända jag verkligen kände igår var i vänstergaloppen.. Där kännde jag verkligen hur jag puttades åt höger heela tiden! Så då satt jag riktigt åt vänster bara för att inte falla till höger!

Jag är iallafall jättenöjd över passet! Även om jag fick gå till manegen.. För det är inte så många som vill rida ut nu på kvällen då det är så mörkt nu för tiden.. :(

/Matilda

PS. Lite bilder kommer sen så håll utkik! DS.

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0