Löshoppning

Igår så löshopadde vi Ada, Rocket, Eddie, Zabin och Bello! Ett helt gäng så vill säga! Bello var jag tyvärr inte med på för då var jag i stallet och borstade Zabin ren! Såg ut som om han inte hade blivit borstad på länge. Så då var jag "tyvärr" och strechade och borstade igenom Zabin ordentligt!

Ada var jätteduktig! Hon är en speciell liten dam men duktig som F*N! Hennes teknik är fin och så men det ända som hindrar henne just nu är ju som sagt kroppen. Det är inte lätt att vara en hoppande köttbulle! Kan ni väll förstå?! Men hon var väldigt glad. Och efteråt så gick hon som en hund efter mig! Snacka om det var glädje då!!

Rocket var så himla ambitiös så han fick mjölksyra. Lilla fullblodet gillar hinder! Och han förstog rätt snabbt att det var jag som gav godis i slutet efter att man hoppat! Så smart och gullig!

Eddie var hästen som tog det chillast! Han stressar verklien inte upp sig i onödan! Han är yngst och "klokast". Men han har bra teknik men han fattar inte varför man ska ta sats innan hindret! Det roliga var att jag och Maria trodde han var jätteladdad när han kom in i manegen. Men icke sa nicke! Han gick i sitt lugna mak! Haha!!

Zabin var duktigast! Äldst och piggast på det! Han löshoppar ju själv rent ut sagt! Han tar varv efter var, och ska man höja får man springa och göra det innan han kommer på det igen! Han tycker det är såå kul! Synd att han inte hamnat hos en juniorryttare som är snäll i ridningen men bara är "intreserad" av hoppningen och skogen! Skita i dressyren där allt klämmer! Då hade han mått bra! För han kan ju komma låångt, dvs om någon tar hand om det!

Bello var jag som sagt inte med och löshoppade. Men han var tydligen lite åt "Zabinhållet".. Han tyckte tydligen det var väldigt kul!

Så duktiga var pållarna! Blev en film på Zabin eftersom varken jag eller Maria behövdes! Han hoppar ju som sagt själv! Och fotona blev inget bra när dom hoppade! Här kommer iallafall Filmen!

Ser ni hur han skjuter upp manken? Han jobbar verkligen med ryggen när han hoppar! Det är det som gör det så coolt när man hoppar honom! Varenda hopp ligger i topplistan!


Blev ett lååångt inlägg nu men hoppas ni tycker det är roligt att läsa det ändå!

/Matilda

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0