Jag är glad för...

... att jag har en hund.

... att jag rider.


Jag är speciellt glad för dom här två grejerna! Jag är glad för att jag har en hund. För var hade jag annars varit nu? Då hade jag kommit hem och slängt mig på soffan och inte gjort mer av dagen. Jag hade inte kunnat ta i pälsen och vara glad över att jag kan göra det. Jag hade inte kunnat skratta åt min hund när han gör sina konstiga ryck! Jag hade kännt mig ensam när jag var det. Nu är jag aldrig ensam. Ludde finns alltid hemma! (några få gånger han inte är hemma) Han finns alltid hos en när man är ledsen. Då kommer han till en och bara ligger nära en. Han behöver inte göra mer för att det ska kännas bättre!

Att jag gillar hästar! Det är nästan bättre. För då rör jag mig även om jag inte vill det varje dag.. För lägger man ihop alla meter man går i stallet så blir det några stycken.. Och just det här med hästar att man lär sig ta ansvar varje dag. Man "måste" gå till stallet varje dag och göra iårning till hästen så att inte den mår dåligt. Man matar ofta in massa information varje dag. Då får man som elev först gå till skolan, få massor av information. Sen kommer man till stallet och ska kanske rida lektion. Då får man ännu mer information.

Och förutom att man lär sig ta ansvar så mår man bra! Har man ont i huvudet någon dag är det skönt att åka upp till stallet, gå med sin häst någon stans där det är lugnt och bara va. Få massor av luft! Då mår man helt plötsligt mycket bättre!

Hästar är inte bara djur i alla lägen.. Dom kan också vara bra "medecin". Förlamade (t.ex) kan rida och få lite känsel tillbaka. Är inte det häftigt!?

Djur i allmänhet gör så att man mår bra!

Jag kan hålla på i en hel evighet men jag sätter stopp här. Hoppas ni fått en liten tankeställare nu..
Vad är ni glada för och vad får er att må bra?








Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0