Horsemanship

Idag, när min syster red så träna jag horsemanship med Ada! Hon var jätteduktig! Jag tränade på de grundläggande sakerna som alla hästar ska kunna! Gå efter mig, stanna så fort jag gör det. Backa, stanna, stanna, kom. Så ökade jag avstånden ifrån oss när det var "inkallning". Som när man tränar en hund att sitta och så går man iväg en bit och säger sen:"Varsogod/Kom". Ungefär så, hoppas ni förstår vad jag menar!

Jag lade ut två bommar som hon skulle stanna i och så skulle hon kunna stå där. Hon skulle även kunna backa och gå in igen, gå ur och backa in igen.

Och eftersom vi inte använder spö på henne så tränade jag det. Jag tog ett spö och lade det på hela kroppen. Slå det i marken brevid henne och vifta med i luften (Precis brevid henne). Hon var jätteduktig! Hon stog som ängel och tyckte det var "lite läskigt ibland men jag rör mig inte!"





Sen så Ville jag bara testa vad hon sa om jag gjorde så här!:






Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0