Hightech Sadelprovning

Denna fina uppfining som verkligen är hightech skannar av i 3D rygg. Så gör dom massa grejer som man ser på filmen.

Kortfattat: Med denna ska man lätt kunna hitta den Perfekta sadeln.

Dock undrar jag en sak. När man rider så ändras väll hästen lite eftersom den arbetar med ryggen då. Den ser ju inte likadan ut när man rider som när den står på stallplan?! Så hur den igetligen fungerar för att hitta den Perfekta förstår jag inte.

Dock känner jag väll att jag har svårt för nya grejer i hästvärlden.. Gillar gamla hedliga grejerna. Allt har blivit så jättekonstigt! Men just denna har väll för och nackdelar? Känns ändå som en grej som kommer testas "några" gånger. Vem vet?


(Länk på bilden)

/Matilda

Kommentera :D!
Postat av: Maria

Idag är det så att mycket teknik har ersatt gammalt hederligt kunnande. Det skall vara lätt för oss konsumenter att få leka proffs.

Du kan gå en kurs på några veckor och sedan kalla dig för hovslagare, ett yrke som är ett hantverk vilket tar minst tre år att lära sig. Riktigt skrämmande när man tänker på hur många hovslagare det finns där ute som INTE gjort det slutgiltiga provet.



Samma gäller sadelutprovare, en helgkurs är vad som krävs, sedan får du kalla dig för sadelutprovare.



Jag håller med dig.. allt det som är modernt och skall vara så bra är kanske inte alltid så bra.. det är precis som du skriver, hästens rygg i vila och i arbete ser oftast väldigt olika ut.

2011-11-19 @ 18:56:06
: http://[email protected]

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0