Andromeda

Världens bästa häst! Det är hon! Har hon fått förtroende för en så behandlar hon en som guld! Hon är så omtänksam och vill allitd sitt bästa!

Allt vi har gått igenom, hon och jag, är guldvärt! Och jag vet att inga hinder är för svåra för henne med rätt ägare! För hon och jag har gått igenom så mycket på bara dom få veckorna hon varit hos oss. Tom redan första gången jag red henne visade hon vilka bestämda åsikter hon har. Men när det väll gäller tar hon hand om en! Hon vill aldrig skada någon!

Även om hon vet att det är jobbigt gör hon det för att vara till lag. Allt man ger henne får man tillbaka. Fast 1000 gånger mer.

Ada är en häst som vill även om hennes kropp inte kan. Hon är en häst med bestämda åsikter men är man bestämd tillbaks så är hon snäll! Blir man rädd så tar hon över och det blir i slutändan farligt!

Hon lär sig fort. Inte för att hon måste. Utan för att hon VILL göra det. Hon vill vara där. Hon lyssnar på en. (Det känns som det iallafall) Hon är en häst som man kan gå till när man är ledsen och bara genom hennes närvaro blir man glad!

Det är lite jobbigt att veta, varje dag, att hon inte kommer stanna. Så jag hoppas iallafall att hon kommer till någon som älskar henne lika mycket som jag gör. Och någon snäll men bestämd ryttare som kan ta henne framåt. För hon kan bli något bara man får henne till det.






//Matilda

Kommentera :D!
Postat av: Syndroma - ['Creative' is a way of life]

Jag blir så rörd när jag läser, att någon tycker lika mycket om snuttan som jag själv gör. Helt galet!

2011-11-17 @ 13:57:57
: http://syndromas.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0