Dagens Ridpass

Ridpasset är både usch och glad gubbe. Galoppen har alldrig gått så bra. Och traven var bara skit typ..

Målet mer ridpasset idag var att få samma känsla som jag hade när jag red för Maria! Ville få den där pampiga traven. En trav som är lika pampig som henne själv. Men hon var bara så pigg och samtidigt fick hon nästan mjölksyra eller något liknande. Och så skulle hon gå alla andra vägar än vad jag ville. Och så slängde hon med huvudet så himla mycket! Jag blev rätt orolig några gånger.. Så jag tänkte hela tiden på min hand. Men är svårt att vara vääldigt snäll i handen på en hyperpigg häst som taktar mm. Blev riktigt trött på henne några gånger.

Det gick liksom inte att trava av henne. Den traven då jag ville får henne pampigast! Men hon bara svängde med rumpan och hennes ben gick som propeller. Mitt huvud går just nu på högvarv för att lista ut hur jag ska göra i den situationen. Ska jag bara galoppera av henne, så hon blir av med lite mer energ? Ska jag gå hem? För det kan ju lika gärna vara något med henne. Eller ska jag helt enkelt bara fortsätta försöka i trav?

Idag så fortsatte jag att trava. Prövade att vara jättemjuk i handen. Att ta ett hårt stöd. Att bara skita i det och låta henne pendla med huvudet i taket. Alltså att hon fick röra huvudet i takt med hennes takt. Och jag prövade mycket mer men orkar inte skriva alla. Men hela tiden var försökte jag vara noga med att inte glappa med tygeln.

Galoppen var rätt så bra. Den var grym om man bortser från att hon gärna ville springa åt skogen. =mycket energi!

Så resultatet blev en springig trav i slutet. Så fort hon gick bra så sakta jag av och var nöjd för dagen. Men hon var tvungen att gå bra några steg. Bara för att jag skulle dubbelkolla så att det var riktigt och inte bara en tillfällighet att det bara hände.

Dock så gick framdelsvändingarna jättebra idag! Så får tänka på det om jag mår för dåligt. För att jag tänker varför det var så här. För det kan ju vara en dagsform. Men det kan ju lika gärna vara något helt annat! Hon kan ju ha ont någonstans. Får se imon. Är hon likadan imon får man ingrippa men till imorgon så ska jag ta det lite lugnt tror jag. Så att jag inte blir jättekonstig av alla tankar.

Oj! Nu blev det ett lååångt inlägg. Får se hur många som orkar läsa! Hehe..

/Matilda

Kommentera :D!
Postat av: Paulina

Sv: Eftersom jag inte äger Saga, använder jag ägarnas utrustning :) Det är inte jättevanligt att rida islandshästar med schabrak :)

2011-12-08 @ 20:39:43
: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: SHUNi- hästblogg

Var med och tävla på min häst-blogg om en FETLÄNK till din egen blogg med bild! Det enda du behöver göra är att svara på några frågor :)

http://shuni.blogg.se

2011-12-08 @ 21:17:12
: http://shuni.blogg.se.

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0