Stallet

Idag vart jag i stallet och det var riktigt mysigt att komma upp när det var minst (!) en decimeter djup snö! Jättemysigt! Det vart så gulligt så jag fick ta kort på det. Men jag förde över fel bilder till datorn så bilderna får komma imon. (Klantigt)

Men jag gjorde sysslorna i stallet som vanligt innan jag gjorde något med hästen. Idag stog Eddie och Ada på shemat så jag fixade iårning till bägge och fixade sällskap ut i skogen!

Så jag red ut i den härliga snön med Karoline och Barbie. Är förvånad över att det gick att rida ut med dom två tillsammans utan någon annan som kunde hjälpa till ibland.. För båda två är bestämda ston med egen vilja så det blir över till flera hundra hästar. Ibland. men det gick skitbra!

Och självklart så red jag ju barbacka i det fina vinterland! Mysig Mysigare Mysigast! Sen när vi kom tillbaka igen så gjorde jag iårning Ada. Stretchade och lindade om lindorna så det bara var att ta in det sen när jag skulle byta om. Och tvättade tränset. Och duktiga Ada stod lös heeela tiden!


"Fint" hon kan stå!

Sen så tog jag ner henne till sin box och borstade henne. Satte på henne täckena och gick sen upp för att byta om och bli hämtad.

Ada har fått skav av sina täcken så hon har fått en sportbh att ha på sig! (
Ser iallafall ut så.)

Fin hon e va :) Haha!

/Matilda



Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0