Sjumilaskogen har kommit med Ior till stallet

Idag kom Ior till stallet! Ior föddes hos oss och har bott här några delar av sitt 1,5 år.

Idag när jag kom från bussen så stog Ior i stallgången. Och i andra gången stod hans galna mamma Gullan. Så självklart så började jag ju klappa och klia på ior för han är så gullig! Hans päls var så go! Det var bland dom goaste vinterpälsarna jag har tagit i. (En av dom andra är Zlatan).

Så skulle Sophia gå ner med hästarna. Hennes mamma Ewa var också i stallet men hon var tvungen att ta bilen till hagen. (Det är en bit till den hagen som han skulle stå i vid manegen). Så Sophia var tvungen att ta dom båda sjävl. Men Jag tycker det är så kul att hjälpa till vid sånna tillfällen för då händer det något kul. Roligare än att bara gå till boxen och börja mocka.

Så jag bytte skor och tog GullanGalning. Fick säga till henne några gånger på horsemanship språket så gick hon fromt som ett lamm tillslut!

Så iallafall så släppte vi ut hästarna i lösdriften och stog och kollade så att allt skulle gå bra. MEN det gjorde det inte. Hema sparkade först och hälsade/tänkte sen. Och eftersom det är bara Ior, Gullan och Babsan, en annan åring, som ska gå där imorgon och vidare. För imorgon så ska Fölet och Hjärtat och Hema in i stallet. Så bytte vi hage med Ior, Gullan och Babsan. Så dom går i en sommarhage tills imorgon.

FAST Ior försvann bort till andra änden av hagen och höll på med stona. Och då hamnade han mittimellan av två hagar. För hagen vi släppt in Ior, Gullan och Babsan i var inte stängd i andra delen. Så då fick jag och Sopha traska dit och hämta Ior som inte förstått vart han hamnat.

Sen så fick vi flytta dom till yttligare en annan hage! Och där fick dom stå!

Det charmigaste med Ior är att han är fux med gräddvit man. Så han har färg som en haflinger men han är ett Sv Halvblod. Och så är han så gullig hela han!

Fick mig en bild på honom i stallet.
Men han tyckte det var lite konstigt att jag stog där och inte kliade honom.



Visst är han söt!

Ett långt inlägg från Matilda



Kommentera :D!
Postat av: Sofia

Hej :) Följa varandra via bloglovin?

Följ mig isf här: http://www.bloglovin.com/en/blog/3129748/namnetduminns

2011-12-26 @ 17:13:48
: http://namnetduminns.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0