Powerwalk

Idag så åkte jag till stallet tio i 8. Dock var jag inte framme förrän 9. Jag hade kunnat vara 10 minuter tidigare.. Men jag satt och halvsovtänkte mm på bussen. Så jag missade min busshållplats. Och det är redan en bit att gå från den vanliga. Så nu blev det jättelångt att gå! *Suck*. Men jag kom fram iallafall!

Kom upp precis innan Ada hann gå ut i hagen. Vilket var min tanke. Så det ordnade sig tillslut ändå. Men Ada var lite varm i bakbenen. Alltså trött från igår. För det vart ridhuset för henne igår. Så istället för att anstränga henne så powerwalkade vi i 30 minuter istället! Var jätteskönt för oss bägge tror jag. Halva tiden var vi ute. Halva tiden inne i ridhuset. Hon får styltor av snön som smälter bort!!

Sen när jag lämnade henne i hagen så pussade jag henne. Ada drack. Jag gick ut och stängde. Sen var det full fart till dom andra i botre änden.

I stohagen så går det som en dal ner. Så där har det samlats massa vatten nu. Så när hon sprang igenom den så skvätte det upp på sidorna och det lätt jätteroligt.

Men när jag stog och kolla på henne när hon kom in i hagen så kom jag på en grej.

Att lämna en häst i hagen är som att lämna ett barn på dagis.
Man ger en kram, en puss och så går man ut ur hagen.
Hästen springer glatt till sina kompisar och leker.
Sjäv står man och längtar tills nästa gång man ses.

/Matilda

Här kommer bilden på hur mysig snön vaR! (dålig kvalité, jag vet)


Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0