Jullov!

ÅÅH! Det saknade jullovet är här! Är man glad? JA!

Idag ska jag fira det med att fira jul hos min lilla kusin som inte är hemma på julafton. Så då ska han få julklappar och få lite julstämning här också!

Och på självaste julafton så ska jag rida. Och sen så ska jag till min farmor och farfar där pappas sida är. Kommer bli jättekul!

Kommer ihåg att förra året så red jag Py på julafton. Det var den mysigaste jul jag har haft. För vi red ut i den meterdjupa snön ensamma och bara njöt! Tidigt på morgonen. Älskade Py. Saknar henne så mycket nu. Gör fortfarande ont att tänka på henne. För så många fina stunder jag haft med henne. Hästen som lärt mig mycket! Som tröstade mig. och in i det sista visade du mig vilken klok häst du var. Tror min syster håller med om detta!

Lika skön som hästen var, var ägaren! Jättesnäll och tog hand om en hela tiden. Kom ihåg hur hon berättade att varenda gång jag eller min mamma ringde henne trodde hon det hänt något med mig eller med Py. För den tanthästen kunde hitta på mycket!

Jag skrev en berättelse om henne i våras. Om allt som hände i slutet. Det ända jag ändrade på ifrån verkligehetn var namnen. Allt annat var sant. Och min lärare sa att hon hade börjat gråta när hon läste den. Tyckte det var skönt att få skriva av sig allt. För det var hemskt den sista helgen! Så det var skönt att jag fick skriva ner allt detta och så lästen en vuxen detta. En vuxen som blev rörd.

Kom ihåg hur man kunde kolla in i dina ögon och se klokhet.

Älskade fina Py! Kommer alltid komma ihåg dig!






En vecka innan hon somnade in.

Anna-Lena (ägaren)                     Jag och Py          

/Matilda

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0