Börjes

Alla vill ha märkesbyxor hela tiden. Equiline, Whitaker, Mountain Horse, Kingsland, Cavallo, Gersemi och mycket mer. Alla märkena är så sjukt snygga.

Men så kommer det till detta att jag inte kan ha märkesridbyxor. Passar inte i modellerna. Fattar inte varför det ska va så jobbigt. Visst Whitaker kan jag ju ha. Har ju ett par. Men t.ex Cavallo. Det var en skitbra rea på ett par ridbyxor en gång. Jag fick tusan knappt på mig dom!

Är det fel på mig eller byxorna? Jag får ju först och främst knappt på mig dom. Ibland går det inte alls.. Och får jag på mig dom så sitter dom antingen skit hårt på vaderna men inte på låren och midjan. Eller så sitter dom inte alls bra i midjan. Eller så kan jag bara inte röra mig i dom.

Där kommer Börjes in! För börjes märke/modeller brukar alltid passa mig! Har haft många ridbyxor från Börjes. Som också följt mig rätt länge. Nu har jag haft ett par som jag varit riktigt nöjd över. Som passat mig jättebra.

Dom passar tom bättre i verkligeheten är dom gör på skyltdockan.


Så jag skiter i märken hit och dit. Jag vill ha sköna byxor jag kan röra mig i och få på mig! Jag tycker det är en fördel att kunna röra sig när man är i ett stall och ska rida. Eller ska man gå som en michelingubbe? Och jag säger inte detta för att jag inte har råd. Utan jag kan verkligen inte ha det.

Så jag hoppas det blir en sväng till kungbacka och hälsa på Herr Börjes idag med mamma. Och när man ändå är där kan man ju också passa på att hälsa på Fru Svensk Ridsport. Alltid lika kul att kolla på alla fina shabrak dom har där mm! Kolla på allt och vill ha allt.

/Matilda




Kommentera :D!
Postat av: Wilma

Nu är veckans blogg utsedd på min blogg! Kika in och se om det blev du! :)

2011-12-06 @ 17:34:07
: http://moshupicku.blogg.se/

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0