2012

Vill bara göra en liten fortsättning på "2011". Få ur mig om vad jag tycker och tänker om 2012.
***
Inget kan jag säga nu hur det kommer att bli. Jag menar, jag kan inte se i framtiden. Men man har en magkänsla. Min säger att det inte kommer bli det lättaste året. Jag vet att jag kommer förlora något viktigt. Tror ni kan lista ut vad. Känns som om jag kommer få ta ett eller flera beslut. Beslut som jag igentligen inte vill ta. Jag kanske mister en annan som varit nära mitt hjärta. Inget bestämt.

Min hjärna säger en sak, men mitt hjärta säger en annan sak.

Har inte haft ångest över att det ska bli ett nytt år. Föräns igår. Då kom mitt hjärta och hjärna helt plötsligt på att ett nytt år. Det betyder ännu längre bort. Längre bort från dig. Snart e.t.t. å.r.  Ångest. Helt plötsligt får jag känslan som jag inte haft på länge.

"Jag kommer aldrig få se dig igen. Jag kommer aldrig få känna din närhet igen.
Det ända jag vill är att åka till platsen som jag miste dig på."

Får ångest blandat med panik och tårar när jag tänker så. MÅSTE få komma till platsen och känna din närhet igen. Vad som än krävs!
***
Varför måste jag hålla på med en dyr sport? Dyr. Inte bara i pengar. Utan tar så mycket av hjärtat. Vet att man någon gång kommer behöva skiljas åt av någon som man älskar. Varför ska det vara så svårt? Varför ska man aldrig få lugn och ro. Varför ska man ta den svåra vägen?

Många frågor inga svar. Precis som vanligt.

Detta skriver jag med en klump i halsen. En klump som är tung och sträcker sig till magen. Tillslut bränner tårarna på ögonlocken och man blir still. Trött.

/Matilda



Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0