2011

SHIT vilket år! Har hänt så mycket. Både roliga och tråkiga grejer! Kan ta det månadsvis.

Januari:
hände inte mycket den månaden förutom att jag fick reda på en tråkig sak. (Tror det var då iallafall).
Jag började planera grejer.

 

Februari:
Det värsta som hänt mig i hela mitt liv. Allt hände på EN helg.
Planeringarna forsatte. Sakta, för man sörgde på heltid.

Ingen bild

Mars:
Jag åkte ut på en Clear Round med Zagallo. 70 cm meter vart det.
Framridningen: Tyglarna gick av. Berit fick snabbt låna av en annan.
Första banan: Jag var så nervös. Stannade på 5 av 9 hinder.. Men det var bara en CR så fick fortsätta.
Andra banan: Nervositetn släppte och jag vågade puscha på Zagallo istället för att bara ta i tyglarna.

Planer fortsatte.

 

April:

Jag red Wille lite när Karro var borta i Zanzibar. Började även hoppa honom lite smått vid sidan av. För jag hoppade fortfarande Zagallo på träningarna. Gick la sådär om man ska säga det på snällaste sättet.

Planer fortsatte.

 

En blöt Wille efter ett pass i skogen. Blev så svettig så vi skäljde av honom.

 

Maj:

Denna månad så började jag rida Zabin. Första gången jag hoppade honom ramlade jag av 2 gånger på en kvart. Hindret var 50 cm högt -.-! Kanske säger lite om hur svår han är när man inte är van. Men det gick bättre och bättre. En gång var det tom jag som var bäst i amatörgruppen! Haha, lite skryt men den gången gick det verkligen skitbra! Red för en tjej som rider i ett försälningsstall. Så roliga övningar var det den gången!

Planer fortsatte.

 

Ingen bild

 

Juni:

Jag red Zabin och har saktat ner med Zagallo. Alltså så rider jag honom inte så mycket längre.

Red ett hopppass som jag kommer ihåg hur stolt jag var över mig och Zabin efteråt. Att vi kom över ett räcke och en oxer på 110 cm! Lite skillnad från första gången. Detta var ungefär 4 gången jag hoppar honom.

Sen vart det midsommar en vecka för mig på orust! Då så lämnade jag över Zabin till Maria en vecka!

Planer fortsatte. Dock ändrade lite..

 

Ingen bild

 

Juli:

En hopplektion för Maria. Gick Urdåligt vissa stunder! Och eftersom både jag och Zabin är dom perfektionister som vi är så blev speciellt jag SKITSUR på mig själv! Nära vissa stunder att jag slog mig själv med spöt.

 

(Jag ser lite rolig ut på bilden. Men jag var skitsur på mig själv! Och varm och trött..)

 

I slutet av denna månad besannades planerna! Jag skulle ha med mig Zabin till orust i 3 HELA veckor! Snacka om att jag var glad! Efter allt slit i stallet för att få pengarna att räcka till betet! Vilket leende det var på en när man tillslut lastade på Zabin och åkte iväg till orust!

 

Augusti:

 

Bilderna togs på min födelsedag! 18 augusti!

 

 

 

 

 

September:

Jag fortsatte rida Zabin. Men helt plötsligt tog det slut. Var jätteledsen men det gick bara inte.

Sen, fredagen den 30 september, kom Ada. Såg henne inte förräns på lördagen och då var det på avstånd. Jag såg inget i henne första gången jag träffade henne på riktigt. Hade inte varit så aktiv i stallet sen jag slutade Zabin och det var svårt att ta in en ny häst. Igen. Men när det helt plötsligt blev jag som tog hand om henne mest så ändrades det. Jag blev helt kär i hästen.

 

 

 

Oktober:

Jag och Anna startade upp bloggen och jag jemförde Ada med "Schweppes Bull"

 

November:

Inget mer intressant än att jag tömkörde Ada för första gången.
December:

Inget kul har typ hänt denna månaden. Julafton. Tröttnat så på. Kul avslut på 2011? Inte riktigt. Kunde varit bättre.

Mitt år. Många olika hästar har varit med under detta året. Detta året har jag känt att INGET har kommit gratis. Många grejer har slutat jobbigt. Kan säga att det varit mitt händelserikaste år. Grejer har börjat och slutat.

Känns som om 2012 inte heller kommer bli mitt roligaste år.

Men det är väll detta som gör att man växer som människa.? Detta som gjort att man inte hur barnslig som helst. Vem vet? Inte jag iallafall.
/Matilda

Kommentera :D!

Kommentera era åsikter :)

Ditt vackra namn:)
Ska vi komma ihåg dig :) ?

Din E-postadress :) (publiceras ej)

Din blogg :)

Din kommentar :)

Trackback
RSS 2.0